Az óvodai tehetségfejlesztés során még nem beszélhetünk tehetségről, csak tehetségígéretről, tehetségcsíráiról, hiszen a gyerekek fejlődése ebben az életkorban már elindul, de még nem bontakozik ki. Rendkívül fontos a tehetségígéretek beválogatása a megfelelő területen.
A beválogatáshoz a Nagy Jenőné által adaptált Mönks-Renzulli /1997/ Czeizel /1997/, tehetségmodelljét alkalmazzuk.
Az ábra tökéletesen megmutatja számunkra, hogy melyek azok a gyermeki adottságok, amelyek alapját képezik a tehetségnek, valamint azt, hogy milyen fontos tényezők befolyásolhatják a gyermeki tehetség kibontakozását.
Fél évente rögzítjük a gyerekek testalkatának, mozgásának, szociális fejlettségének, érzelmi-akarati életének, társas kapcsolatának, értelmi fejlődésének a változásait, melyről a szülők személyes tájékoztatást kapnak.